Påsk

Julen stickning blev mystisk och hemlighetsfull, januaris och februaris stickning blev tråkig och oinspirerad.
Jag hamnar alltid i en stickdipp efter arbetsbelastade julen, det är alltid väldigt mycket att göra i skolan för mig just då och glädjen och inspirationen brukar inte komma tillbaka förrän i mars.
Och som ett brev (eller stort paket) på posten kom inspirationen och nu håller jag på med ett stort projekt för tillfället. En tunika =)
Men jag har lite problem, efter fyra olika versioner av ärmar vet jag inte riktigt hur jag ska göra för att det ska bli bra. Allt blir bara för stort. Senaste jag funderar på är att göra korta ärmar, jag tror att det kan bli bra ändå till slut.

 

Ylva tipsade mig om ett sött påskprojekt, en möjlighet att göra någon glad och att få bort lite restgarner tackar inte jag nej till. Det var ett roligt projekt, dock stundvis lite bökigt. Mestadels på grund av mitt val av garn och för att jag inte kom på att jag kunde sticka runt istället för platt förrän sista ägghalvan. Det här med att sy ihop stickade saker är inte riktigt min kopp te. Men det var väldigt sött, även om jag ibland kände att kycklingen tittade ont på mig.

Annars har denna långfredag varit lugn och vi har redan gömt och hittat påskågg. Inte för att skryta men mitt gömställe var bäst.
Påsken ser i nuläget ut att bli lugn och skön, förhoppningsvis ska det hinnas med att sticka många maskor och skrivas ned mången ord i tentaform.
Glad Påsk allihopa!




Kommentarer
Postat av: Lylv

Är så glad att du tog dig an det fina påskprojektet! Nu står den söta kycklingen o vakar över mig vid fönstret i sovrummet! Den ser nöjd och glad ut och verkar inte titta ont på mig iaf... ;)



Hoppas tröjan blir bra med korta ärmar! Tycker att det ser bra ut hittills iaf! :D

2012-04-06 @ 19:35:14
URL: http://lylv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback